مقالات

ردیاب برای موتورسیکلت

ردیاب برای موتورسیکلت

مقدمه

ردیاب موتور سیکلت در واقع همان ردیاب خودرو است که دارای ابعاد کوچکتری نسبت به ردیاب خودرویی می باشد. برای شناخت بیشتر در خصوص ردیاب موتور سیکلت باما در این مقاله همراه باشید. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا در انتخاب درست ردیاب برای موتورسیکلت موفق باشید.

ردیاب

ردیاب موتور چه خصوصیاتی دارد؟

انتخاب ردیاب موتور سیکلت شاید کار سختی نباشد. ولی در بازار ایران با توجه به برندهای مختلفی که وجود دارد انتخاب از آنچه که فکر می کنیم دشوارتر است.

با توجه به نکاتی که در زیر برای شما ذکر کردیم می توانید انتخاب موفق تری را تجربه کنید:

 

1- در اولین گام یادتان باشد ردیاب برای موتورسیکلت باید دارای ابعاد کوچکی باشد.

ردیاب موتور به این دلیل باید کوچک باشد زیرا قرار دادن آن به صورت پنهانی در موتور سیکلت بسیار دشوار می باشد. بنابراین اولین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است ابعاد کوچکی داشته باشد.

2- دومین گام برای انتخاب ردیاب موتور سیکلت این است که ردیاب باید دارای قطع کن باشد. زیرا باید بتوانید پس از زمان سرقت، موتور خود را خاموش کنید.

ردیاب برای موتورسیکلت

ردیاب مناسب جهت موتور سیکلت کدام است؟

 

ردیاب موتور سیکلت باید چه اندازه باشد؟

شاید مهمترین مورد جهت انتخاب ردیاب برای موتورسیکلت ابعاد ردیاب مورد نظر می باشد.  زیرا ردیاب توسط سارقین به راحتی پیدا می شود و احتمال حذف آن در سیستم بسیار بالا می رود.واگر ردیاب شما دارای ابعاد بزرگ باشد پس از حذف آن هزینه ای که شما انجام دادید بی اثر خواهد شد.

لازم به ذکر است ردیاب سایز کوچک مشکلاتی را نیز به وجود می آورد. از جمله ی این مشکلات باید بدانیم هرچه دستگاه ظریف تر و کوچکتر شود به دلیل کاربرد تکنولوژیهای بالاتر قطعا قیمت گرانتر می شود. این کاهش ابعاد مشکلات دیگری نیز در بر می گیرد : مانند  باطری این ردیاب ها که بسیار کوچک می باشد و باعث آن می شود که ردیاب بدون برق زمان کمتری را روشن بماند. در نتیجه روشن است که بین سایز ، قیمت و باطری داخلی ردیاب باید به وجود آوریم.

ردیاب برای موتورسیکلت به چه دلیل به قطع کن نیاز دارد؟

ردیاب موتور سیکلت به این دلیل به قطع کن نیاز دارد که ممکن است موتور سیکلت ما به سرقت برود. این خصوصیت زمانی به کار می آید که موتور شما به سرقت برود و شما به دنبال راه حل هستید. پس به وسیله ی قطع کن آن را خاموش می کنید که سارق دیگر نتواند از آن استفاده کند. این نکته نیز حائز اهمیت است که ممکن است شما بخواهید قطع کن را زمانی که موتور در حالت ایستا است قطع کنید. برای مثال شما موتور خود را در پارکینگ منزلتان پارک کنید: شاید در این فکر باشید که موتور را به گونه ای خاموش کنید که دیگر کسی نتواند آنرا روشن کند. البته این موضوع در ظاهر راه حل خوب و درست به نظر  می رسد. اما وقتی دزد به موتور شما می رسد و در حال سرقت آن است سعی دارد آن را روشن کند و زمانی که در این امر موفق نباشد ، قطعا به رازی که در موضوع است پی می برد.

حال به دنبال سر منشا قطع کن می گردد و در صورت پیدا کردن ردیاب قطعا آنرا از مدار خارج می کند و دیگر شما قادر به استفاده از ردیاب نیستید. پس بهترین کار این است که اگر احتیاجی به قطع کن نیست آن را فعال نکنیم.

نتیجه گیری

در نتیجه این مقاله به این موضوع می رسیم که جهت امنیت موتور خود باید از ردیاب برای موتورسیکلت استفاده کرد. البته ردیابی که مخصوص موتور سیکلت باشد یا حداقل خصوصیات لازم جهت آن را داشته باشد.

خصوصیاتی مانند ابعاد کوچک و قطع کن و … .

حال این مژده را به شما می دهیم که شرکت فانوسان قدم در این راه برداشته تا شما را در این مورد بی نیاز کند.

ردیاب ارزان خودرو