مقالات

ردیابی خودرو با موبایل

تبدیل موبایل به ردیاب خودرو

شاید این اتفاق برای شما و یا یکی از عزیزانتان رخ داده باشد که خودروی تان به سرقت رفته باشد. این در صورتی بوده که وسیله نقلیه شما به سیستم دزد گیر نیز مجهز بوده است. باید این نکته را یادآور شویم که مجهز ترین دزد گیرها نیز امروزه کاربرد چندانی نداشته و به راحتی و با چند ترفند ساده از کار می افتند. یکی از راههایی که می توانید تاحدود بسیار بالایی امنیت خودرو خود را تامین کنید استفاده از ردیاب خودرو می باشد. امروزه این امکان فراهم گردیده تا با استفاده از ردیابی خودرو با موبایل این مشکل را حل نمایید. در مقاله پیش رو از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش گارمین شما را با نحوه استفاده از موبایل در ردیابی خودرو به عنوان یک مسئله امنیتی آشنا کرده و در این مورد توضیحاتی خواهیم داد.

تبدیل موبایل به ردیاب خودرو

برای این که گوشی موبایل خود را به GPS ماهواره ای تبدیل کنید ابتدا به یک گوشی هوشمند، یک سیم کارت یا بسته اینترنت و نرم افزار ردیاب احتیاج دارید. امروزه تمامی گوش های هوشمند مجهز به جی پی اس هستند و تنها در صورت اتصال به اینترنت با ماهواره های درحال گردش به دور زمین مرتبط می شوند. البته همانگونه که قبلا نیز گفتیم شما به دو گوشی هوشمند احتیاج دارید.

یک گوشی که بایستی دائما داخل خودرو باشد و گوشی دیگر که نزد خودتان باشد. شما با این ترفند ساده می توانید گوشی خودتان را بدون احتیاج به خرید جی پی اس به یک ردیاب تبدیل کنید. برای این کار و ردیابی خودرو با موبایل مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول

گوشی موبایل خود را تبدیل به جی پی اس (GPS) کنید و از اینن مسئله مطمئن گردید که گوشی موبایلی را که در خودرو جاسازی نموده اید باطری سالمی داشته و به موقع شارژ می شود. چرا که اگر باطری موبایل تان خراب باشد و یا موبایل تان خامش گردد تمامی برنامه هایتان به هدر خواهد رفت. در این مرحله بهترین راهکار این است که گوشی موبایل تان به صورت دائم به شارژر فندکی خودرو تان متصل باشد. ردیابی خودرو با موبایل در این حالت دقت بالایی می یابد.

مرحله دوم برای ردیابی خودرو با موبایل

در این مرحله شما بایستی نرم افزار ردیاب را بر روی گوشی تان نصب کنید. برای این کار شما می توانید برنامه های مختلفی مانند: Hurdir” Evertdack Mapme”Triplog و دیگر برنامه ها را بر روی گوشی تان برای ردیابی خودرو با موبایل نصب کنید. کاربرد تمامی این برنامه ها یکسان بوده و اختلاف چندانی با یکدیگر ندارند. البته فراموش نکنید که در موقع نصب هر کدام از این برنامه ها در گوشی ثانویه مستقر در خودرو نام پسوردتان را فراموش نکنید. با این کار گوشی شما را به عنوان یک GPS شناسایی می کند و با آن سینک می شود.

در این مرحله شما دیگر قادر خواهید بود موقعیت مکانی خودروتان را از طریق نرم افزارهای ردیاب یا وب سایت ها بررسی کنید. لازم به ذکر است بر خی نرم افزارهای ردیاب امکان نصب بر روی گوشی اول را برای ردیابی خودرو با موبایل  دارند. اما برخی دیگر خیر و شما بایستی از طریق وب سایت موقعیت خودروی تان را بررسی کنید.

ردیابی خودرو با موبایل گارمین

استفاده از موبایل برای ردیابی خودرو مفید می باشد؟

در پاسخ به این سوال برای ردیابی خودرو با موبایل بایستی گفت استفاده از این روش در کوتاه مدت خوب می باشد. اما استفاده در طولانی مدت معایبی دارد که عبارتند از:

  • امکان پیدا کردن موبایل مستقر در خودرو توسط سارقین چون امکان مخفی کردن موبایل در خودرو بسیار مشکل است. ممکن است به راحتی توسط سارقین پیدا شود
  • امکان قطع شدن اینترنت
  • یکی دیگر از مشکلات این است که چون اینترنت در همه نقاط خط دهی ندارد امکان قطع اینترنت بسیار بالاست و این کار را برای سارقین راحت می کند.
  • امکان تمام شدن باطری گوشی
  • هنگامی که اینترنت گوشی فعال باشد امکان خالی شدن باطری بیشتر و سریع تر می باشد. بنابراین دائما بایستی حواستان باشد که باطری گوشی تان خالی نشود.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش ما به بررسی ردیابی خودرو با موبایل پرداختیم. اما نکته آخر این که این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از این روش برای مسافرت های کوتاه مدت اضطراری مناسب می باشد. اما برای استفاده دائم توصیه نمی شود. بهتر است برای اطمینان و راحتی و امنیت بیشتر از یک دستگاه جی پی اس گارمین (GPS) ماهواره ای استفاده کنید.

atpn.ir